A reklám manipuláló hatásáról már sokat és sokszor hallhattunk, ám most magukat a reklám készítőket is sikerült manipulálni, mégpedig ugyanazokkal az eszközökkel, amelyekkel a reklám, és azok készítői is dolgoznak. Vagyis: Öngól!
Szubliminális reklám - avagy a tudatalattira ható manipuláció
Korábban is hallottam már a "tudatküszöb alatt érzékelhető" üzenetek alkalmazásáról a reklámiparban és ennek betiltásáról, kijátszásáról, de ez a film győzött meg arról, hogy mekkora valós veszélynek vagyunk kitéve. Gyakorlatilag az nem manipulál minket, aki nem akar!
Különösen az utolsó, plázás jelenet sokkolt, amely megmutatta ennek legegyszerűbb alkalmazását (ugyanis nem kell hozzá a fél várost átrendezni) és hatékonyságát a mitsemsejtő tömegekre alkalmazva.
Különösen az utolsó, plázás jelenet sokkolt, amely megmutatta ennek legegyszerűbb alkalmazását (ugyanis nem kell hozzá a fél várost átrendezni) és hatékonyságát a mitsemsejtő tömegekre alkalmazva.
Vajon miért vagyunk ilyen könnyen manipulálhatóak?
- Mennyi ilyen tudatalatt ható reklámnak engedelmeskedünk nap mint nap?
- Mennyire fejlett ez a technológia? Mire tudnak még rávenni tudtunkon kívül?
- Hogyan lehetne mindezt pozitív célokra felhasználni?
- Egyáltalán létezik pozitív manipuláció, vagy minden manipuláció csak rossz lehet?
- Mi a véleményetek róla?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése